Håller med helt och hållet, jag hade ett avtal med fitness24seven 2008 i Malmö och jag har betalat alla räkningar i tid utan några problem. Dom skulle ha en skriftlig uppsägning som skulle skickas per post trots att jag rekommenderade att skicka detta per e-mail då det var enklast för mig att bara skriva under uppsägningen och scanna in den för att sedan skicka detta per e-mail. Men efter 4 veckor så skickade dom tillbaka ett e-mail att dom inte accepterade detta så jag var tvungen att skicka om detta per vanligt post plus att jag var tvungen att betala för 1 månad till (199kr).
2 år senare alltså idag 2010-08-10 fick jag ett brev från Svenska Ekens Inkasso att fitness24seven saknade ett flertal betalningar sedan 2008 som dom hade skickat vidare till inkassoföretaget. Jag blev fly förbannad och ringde svenska eken för en förklaring. Svenska eken sa att dom inte visste varför fitness24seven gjorde såhär med tanke på att det hade gått över 2 år sedan jag fick bekräftat att avtalet är uppsagt, så jag var tvungen att kontakta fitness24seven igen men dom hade ju såklart inte öppet på telefonen utan öppnar kl 13.00. Ska bli intressant att få reda på varför dom har skickat detta trots att jag betalat, och dessutom har dom lagt en ränta på 32.2% på avgiften.
Helt otroligt alltså, som tur är så har jag fortfarande alla mina kvitton på betalda dagar kvar tillsammans med uppsägningen.
Jag antar att fitness24sevens service varierar från ställe till ställe med tanke på att dom är skit trevliga i Stockholm och gnälliga i Malmö och Lund, så servicen varierar avsevärt.
Så innan ni tecknar avtal med dessa typer gör det på rätt ställe!
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar